Monday, January 5, 2009

Microsoft gjorde meg til en Mac-bruker

Jeg har lenge lekt med tanken på å kjøpe meg en MacBook, og i dag fikk jeg endelig rotet meg til å bestille en. Hadde litt utestående hos et firma, så fikk dem til å bestille for meg. 21. Januar skal den visst leveres, så får vente å se.

Men hvorfor akkurat nå spør du kanskje, og det skal jeg utdype litt om. For det er en merkelig historie. Det begynte med at jeg prøvde Windows 7. Jeg elsket det fra første stund, alt var så lett og fint. Og når jeg kom hjem etter juleferien, og satte meg ned med Windows XP (og tildels en møkkatreig Vista-boks) bestemte jeg meg på flekken. Jeg er rett og slett lei XP/Vista, og orker ikke vente på W7. Og siden jeg lenge har ønsket å lære meg mer om Mac, så var valget lett.

At jeg nylig fikk en iPhone gjorde ikke ting vanskeligere. Ettersom jeg ble "tvunget" over i iTunes, som igjen medførte at jeg ble tvunget over til Outlook, så følte jeg at jeg trengte noe som er mer integrert. Og når Ravn driver å preker om sine fine ting, må jeg jo ha en bedre grunn til å mase på ham. Retter også en stor takk til ham, siden han har hjulpet meg så mye med mine Apple-inspirerte nybegynnerting. Nå er jeg en stolt iPhone-eier, har cover på alle mp3-albumene mine, monitorering av endringer i mp3-strukturen, og som sagt, en MacBook på vei i posten.